Problem: 

Många användare, men inte alla, verkar ha hamnat i en amerikansk tidzon! Det skapar problem när andra vill boka möten med dig, eftersom du verkar vara upptagen under kontorstid.


Ex:


Lösning:

Öppna webläsaren EDGE

  1. Gå till webmailen (dvs OUTLOOK i PORTALEN): https://outlook.office.com/mail/
  2. Klicka på INSTÄLLNINGAR (dvs "kugghjulet") uppe till höger
  3. Välj KALENDER och sedan VY för att ändra till UTC+1 STOCKHOLM




Kontrollera även i WINDOWS (som TEAMS delvis använder):

  1. Klicka på START (dvs "Windows-flaggan") på Aktivitetsfältet
     
  2. Välj INSTÄLLNINGAR ("kugghjulet")

     
  3. Välj TID & SPRÅK i vänstermenyn
  4. Öppna sedan fliken DATUM OCH TID
  5. Ändra till "UTC+1 STOCKHOLM"