Något som är svårt att ge support på är skrivare, som ofta har "mystiska" problem...
Se även:
- Installera en skrivare hemma
- Installera RF-skrivare på IHS (kontoret Skanstull)
- Jag har skrivit ut, men inget kommer ur skrivaren (hemma)
- Jag har skrivit ut, men inget kommer ur skrivaren på IHS Skanstull
Kontroll 1 - olika nätverk:
Du är inte på samma nätverk som skrivaren och därför är skrivaren OFFLINE i KONTROLLPANELN / INSTÄLLNINGAR.
Lösning:
Troligen är du uppkopplad mot din mobiltelefon via INTERNETDELNING (genom BLUETOOTH eller via USB-kabeln).
- Ta ur USB-sladden mellan datorn och mobilen - välj sedan "rätt" WIFI-nät
- Stäng av INTERDELNING - välj sedan "rätt" WIFI-nät
Kontroll 2 - Uppdatering av datorn/skrivaren har gått fel under dagen:
Uppdateringar kommer till datorn/skrivaren har installerats men något har gått snett - eller du har inte startat
Lösning:
- Starta om datorn & skrivaren (dra ut strömsladden i minst 10 sekunder)
- Om det inte hjälper:
- Gör uppdateringar av datorn i WINDOWS UPDATE
- Uppdatera drivrutinen för skrivaren
- Gå till hemsidan för skrivaren
- Klicka på SUPPORT och sök upp din skrivare (se modellnummer på lappen på skrivarens baksida)
- Ladda ner och installera drivrutinen
- Starta om datorn och skrivaren