Något som är svårt att ge support på är skrivare, som ofta har "mystiska" problem...
Se även:
- Installera en skrivare hemma
- Installera RF-skrivare på IHS (kontoret Skanstull)
- Jag har skrivit ut, men inget kommer ur skrivaren (hemma)
- Jag har skrivit ut, men inget kommer ur skrivaren på IHS Skanstull
Kontroll 1 - olika nätverk:
Du är inte på samma nätverk som skrivaren och därför är skrivaren OFFLINE i KONTROLLPANELN / INSTÄLLNINGAR.
Lösning:
Troligen är du uppkopplad mot din mobiltelefon via INTERNETDELNING (genom BLUETOOTH eller via USB-kabeln).
- Ta ur USB-sladden mellan datorn och mobilen - välj sedan "rätt" WIFI-nät
- Stäng av INTERDELNING - välj sedan "rätt" WIFI-nät
Kontroll 2 - Uppdatering av datorn/skrivaren har gått fel under dagen:
Uppdateringar kommer till datorn/skrivaren har installerats men något har gått snett - eller du har inte startat
Lösning:
- Starta om datorn & skrivaren (dra ut strömsladden i minst 10 sekunder)
- Om det inte hjälper:
- Gör uppdateringar av datorn i WINDOWS UPDATE
- Uppdatera drivrutinen för skrivaren
- Gå till hemsidan för skrivaren
- Klicka på SUPPORT och sök upp din skrivare (se modellnummer på lappen på skrivarens baksida)
- Ladda ner och installera drivrutinen
- Starta om datorn och skrivaren
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov