Problem med skrivare (hemma & IHS-kontoret)

Ändrad den Mon, 01 Aug 2022 vid 04:02 PM

Något som är svårt att ge support på är skrivare, som ofta har "mystiska" problem...


Se även:


Kontroll 1 - olika nätverk:

Du är inte på samma nätverk som skrivaren och därför är skrivaren OFFLINE i KONTROLLPANELN / INSTÄLLNINGAR.


Lösning:

Troligen är du uppkopplad mot din mobiltelefon via INTERNETDELNING (genom BLUETOOTH eller via USB-kabeln). 

  • Ta ur USB-sladden mellan datorn och mobilen - välj sedan "rätt" WIFI-nät
  • Stäng av INTERDELNING  - välj sedan "rätt" WIFI-nät 


Kontroll 2 - Uppdatering av datorn/skrivaren har gått fel under dagen:

Uppdateringar kommer till datorn/skrivaren har installerats men något har gått snett - eller du har inte startat


Lösning:

  • Starta om datorn & skrivaren (dra ut strömsladden i minst 10 sekunder)
  • Om det inte hjälper:
    • Gör uppdateringar av datorn i WINDOWS UPDATE
    • Uppdatera drivrutinen för skrivaren
      • Gå till hemsidan för skrivaren 
      • Klicka på SUPPORT och sök upp din skrivare (se modellnummer på lappen på skrivarens baksida)
      • Ladda ner och installera drivrutinen
      • Starta om datorn och skrivaren

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov