Som standard har SIM-kort från TELE2 PIN-koden "0000". Alla mobiler har SIM-korts låset inaktiverat.
Enligt SGFs policy krävs att du har PIN-kod aktiverat och att du har ändrat PIN-koden.
Gör så här:
- Öppna INSTÄLLNINGAR
- Gå till MOBILNÄT
- Välj SIM-PIN
- Aktivera SIM-PIN (ange den nuvarande PIN-koden, troligen "0000")
- Välj sedan ÄNDRA PIN
- Skriv in den nuvarande PIN-koden (troligen "0000")
- Skriv in den nya PIN-koden för SIM-kortet 2 gånger. Tips: Välj den 4-siffriga kod som du alltid har haft.
- Klart!
Vid 3st felaktiga försök att ange SIM-PIN, så låser sig SIM-kortet. Använd då din PUK-kod (fanns på det gröna "kreditkortet" som SIM-kortet satt på) för att låsa upp SIM-kortet eller kontakta INTERN-IT. Du kan även se din PUK om du loggar in på TELE2 TSO via mobilen eller datorn, se mer här: https://sgf.freshdesk.com/support/solutions/articles/6000218334
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov