Ibland händer det att ONEDRIVE slutar synkronisera mellan datorn och molntjänsten hos MICROSOFT. Det medför att du inte har backup på filerna som finns på din dator och att filerna i molnet inte uppdateras


Du kan se det genom att du får ett "rött kryss" ovanpå ikonen för ONEDRIVE (nere till höger vid klockan).



Du ser det även på de filer som finns på SKRIVBORDET eller i mapparna ONEDRIVE, DOKUMENT eller BILDER saknar de små ikonerna ("molnet" eller någon av de 2 "gröna bockarna - se bilden nedan).


Men jag är inloggad och har ändå ett rött kryss på det blåa molnet!
Ibland händer det du har något annat problem - tex samma fil i 2 versionen eller att du har ett ogiltigt tecken i filnamen. Då kan du få ett "rött kryss" på en mapp/fil. Klicka dig då fram och åtgärda problem - eller kontakta INTERN-IT!



LÖSNING:


Klicka på ONEDRIVE-ikonen och sedan på LOGGA IN. Ibland behöver använda MICROSOFT AUTHENTICATOR för att autentisera dig.